Vi ska vara glada att det finns årstider

Det var en trevlig sommar och jag hoppas att vintern blir minst lika trevlig. De flesta tycker ju att sommaren är den bästa tiden på året och det kan jag kanske hålla med om men jag tror nog att det beror på att sommaren är så kort i Sverige. Den största tiden på året är ju lite småkylig om man ska vara helt ärlig och det är bara några veckor om året som är riktigt soliga och det är ju lite synd.
 
Annars så gillar jag vintrarna också för det är väldigt fint med snö tycker jag och jag gillar ju julen väldigt mycket. Hösten kanske är den finaste årstiden.
 
På hösten gillar jag att gå långa höstpromenader, det är viktigt att man går en skogspromenad med många höstlöv för att få rätt stämning
På sommaren så vill man gärna sola och bada. Förra sommaren åkte vi på bil semester och det var väldigt trevligt
Det är trevligt att gå promenader på vintern också för det är så fina landskap men samtidigt är det ju lite kallt så det får bli en liten promenad. Det bästa med vintern är julafton såklart men det är även roltigt att åka skidor och sedan att ta en kopp varm choklad i när man fryser.
 
Vi ska vara glada att det finns årstider här hemma i Sverige och inte bara sol hela tiden för det skulle man nog bli ganska trött på till slut.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0